ارز دیجیتال نیوز

آموزش و اخبار رمز ارزی

ارز دیجیتال نیوز

آموزش و اخبار رمز ارزی

آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال

بررسی آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران همیشه جذاب و هیجانی است؛ زیرا آن‌ها به دنبال این هستند که بدانند قیمت بیت کوین تا چه حد افزایش پیدا می‌کند. از آنجا که ارزش این ارز دیجیتال به محبوبیت، هیجانات و شرایط بازار وابسته است، اکثر تحلیلگران و معامله‌گران تحلیل آینده بیت کوین را کاری دشوار و نامعلوم می‌دانند؛ البته این موضوع برای سایر ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند و تنها شامل بیت کوین نمی‌شود.

در این مقاله با ارزتودی می‌خواهیم بررسی کنیم آینده پادشاه دنیای رمزنگاری شده یعنی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود و چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؛ پس اگر برای شما جالب است بدانید تغییرات احتمالی چه خواهد بود تا انتها همراه ما باشید.

پیش‌بینی آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال

همانطور که گفتیم آینده بازار ارز دیجیتال به صورت دقیق ممکن نیست؛ اما در ادامه می‌خواهیم نظرات برتر کارشناسان خبره در این حوزه را بررسی کنیم.

قوانین ارزهای دیجیتال

قانونگذاران سراسر جهان و نیز واشنگتن دی‌سی به دنبال راهی برای ایجاد قوانین و دستورالعمل‌های جدید و مطمئن هستند تا بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده را ایمن‌تر کنند و از استفاده آن‌ها برای جرایم سایبری و کلاه‌برداری‌ها کاهش دهند.

جفری وانگ (Jeffrey Wang)، رئیس گروه امبر (شرکت امور مالی کریپتویی مستقر در کانادا) می‌گوید:

قانون‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال یکی از بزرگ‌ترین الزامات در سطح جهان است و ما از مقررات واضح و شفاف استقبال می‌کنیم.

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، اخیرا اعلام کرده بود “هیچ قصدی” برای ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده (مانند اتریوم و بیت کوین) در ایالات متحده ندارد؛ در حالی که گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، به طور مداوم درباره نقش سازمان خود و کمیسیون معاملات آتی کالا در سیاست‌های این صنعت بزرگ اظهار نظر کرده است.

جناب گنسلر در ابتدا نظرات خوشبینانه‌ای به آینده ارزهای دیجیتال داشت اما پس از گذشت مدتی تا جایی پیش رفت که گفت:

اگر قوانین و مقررات سخت‌گیرانه وضع نشود، احتمالا سرمایه‌گذاران آسیب خواهند دید.

قوانین ارزهای دیجیتال

همچنین IRS (سازمان خدمات درآمد داخلی)، علاقه آشکاری به این دارد که سرمایه‌گذاران از ارزهای دیجیتال خود هنگام پر کردن فرم‌های مالیاتی گزارش تهیه کنند. نظرات گنسلر و پاول هم‌راستا با دیدگاه جدید و نوظهور دولت‌مردان و سایر قانون‌گذاران آمریکا است که مقررات بیشتر و دقیق‌تری برای حوزه ارزهای دیجیتال نیاز است.

دقیقا مانند اتفاقات و مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال، قوانین و مقررات نیز با موانعی همراه است. به گفته‌ی وانگ:

سازمان‌های مختلفی وجود دارند که ممکن است صلاحیت نظارت بر همه چیز را داشته باشند یا نداشته باشند و این موضوع ایالت به ایالت فرق می کند.

همچنین می‌گوید:

مقررات شفاف به معنای حذف “موانع مهم برای ارزهای دیجیتال” است، زیرا شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران آمریکایی در حال حاضر بدون دستورالعمل‌های روشن کار می‌کنند.

تاثیر قوانین و مقررات جدید بر آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال

لایحه زیرساخت دو حزبی ۱.۲ تریلیون دلاری که توسط رئیس جمهور در ماه نوامبر امضا شد، شامل مقررات گزارش مالیات ارزهای دیجیتال است که می‌تواند ردیابی و رصد فعالیت ارزهای دیجیتال در بین مردم آمریکا را برای IRS آسان‌تر کند.

حتی پیش از وضع قانون جدید، کارشناسان می‌گویند سرمایه‌گذاران باید هرگونه سود یا زیان سرمایه خود در دنیای ارز دیجیتال را به ثبت برسانند؛ همچنین قوانین جدید کار را برای گزارش‌دهی صحیح تراکنش‌های رمزنگاری توسط افراد آسان‌تر می‌کند.

شهان چندراسکرا (Shehan Chandrasekera)، رئیس استراتژی مالیاتی CoinTracker.io (شرکت تولید نرم‌افزار مالیات رمزارزی) اخیرا به Next Advisor گفته:

صرافی‌ها باید فرم‌های مالیاتی ۱۰۹۹-B را با اطلاعات پایه‌ای برای سرمایه‌گذاران صادر کنند. این موضوع به طور قابل توجهی بار پرونده مالیاتی ارزهای دیجیتال را کاهش می دهد.

اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های نظارتی می‌توانند بر قیمت ارزهای دیجیتال را که اکنون در بازارهای بی‌ثبات و نوسانی هستند، تأثیر بگذارد. کارشناسان سرمایه‌گذاری به علت نوسانات بازار توصیه می‌کنند سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال هرگز چیزی را که از دست دادن آن باعث استرس و اضطراب شما می‌شود را سرمایه‌گذاری نکنید.

در نهایت بسیاری از کارشناسان معتقد هستند قوانین و مقررات برای این حوزه می‌توانند مفید باشند. بن وایس (Ben Weiss)، مدیرعامل CoinFlip (پلتفرم و شبکه ATM ارزهای دیجیتال):

قانون‌گذاری صحیح و معقول برای همه برد محسوب می‌شود؛ این موضوع باعث می‌شود مردم اعتماد بیشتری به حوزه کریپتوکارنسی داشته باشند و به نظرم باید با دقت کافی روی آن وقت گذاشت تا درست انجام شود.

قوانین ارزهای دیجیتال

هنگامی که تایید اولین ETF بیت کوین در اکتبر سال ۲۰۲۱ و در بورس نیویورک صورت گرفت، اولین گام بزرگ در جهت پیشرفت این حوزه برداشته شد.این موضوع نشان‌دهنده یک روش جدید و مرسوم برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است.

صندوق قابل معامله BI TO بیت کوین، به معامله‌گران اجازه می‌دهد به صورت مستقیم از کارگزاران سنتی ارز دیجیتال خرید کنند. برخی می‌گویند ETF BITO با اینکه به بیت کوین متصل است اما چون هیچ بیت کوینی در آن نگه‌داری نمی‌شود، کافی نیست.

چشم‌انداز بیت کوین

از آنجا که بیت کوین اولین ارز دیجیتال از نظر رتبه و ارزش بازار است و روند سایر ارزهای دیجیتال به آن بستگی دارد، شاخص خوبی برای سنجش بازار رمزارزها است. قیمت این ارز دیجیتال محبوب در سال ۲۰۲۱ افزایش چشم‌گیری داشت و در ماه نوامبر به ۶۸۰۰۰ دلار رسید.

این قیمت بالاترین رکورد تاریخی بیت کوین بود که پس از آن با کاهش قیمت به کمتر از ۳۰۰۰۰ دلار نشان داد پادشاه ارزهای دیجیتال نیز دچار نوسانات زیاد می‌شود. اما سوال اینجاست: بیت کوین چقدر بالا خواهد رفت؟

بسیاری از کارشناسان لمس قیمت ۱۰۰۰۰۰ دلار را برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند. خانم کیانا دانیال، نویسنده کتاب سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای آدمک‌ها، می‌گوید:

انتظار من از بیت کوین، نوسانات کوتاه مدت و رشد بلند مدت است.

آینده ارزهای دیجیتال

ما می‌توانیم ارزش ارزهای دیجیتال را در ماه‌ها و سال‌های آینده حدس بزنیم اما حقیقت اینکه بازار ارزهای دیجیتال هنوز جدید است را نمی‌توان انکار کرد و به همین علت ممکن است پیش‌بینی‌ها آنقدر که باید صحیح و درست نباشند.

هیچکس نمی‌تواند به طور قطعی در مورد این بازار نظر دهد و به همین علت است که تمام کارشناسان و سرمایه‌گذاران خبره می‌گویند آن بخشی از دارایی‌تان را سرمایه‌گذاری کنید که آماده از دست دادن آن هستید.

کلام آخر

با توجه به اینکه پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال می‌تواند سخت و حتی گاهی نشدنی باشد، برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تحقیقات و بررسی‌های زیادی نیاز است. در این مقاله که با همکاری آکادمی ارز تودی نوشته شده، سعی کردیم مواردی که بر روی آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال اثرگذار هستند همچون قوانین و مقررات، تاییدیه ETFهای ارزهای دیجیتال، چشم انداز بیت کوین را بررسی کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد